Triumph Motorcycles a introdus o nouă îmbunătățire a suspensiei sale avansate semiactive Showa pentru noua linie Tiger 1200 care a fost lansată pentru prima dată în noiembrie 2021.
Noul sistem de reducere activă a preîncărcării a fost dezvoltat pentru a reduce preîncărcarea suspensiei spate pe măsură ce Tiger 1200 încetinește, permițând astfel reducerea înălțimii șeii.
Pentru modelele GT, GT Pro și GT Explorer există în prezent două setări ale înălțimii șeii: 850 mm și 870 mm, în timp ce pentru Rally Pro și Rally Explorer acestea sunt 875 mm și 895 mm. Prin intermediul opțiunii de montare a unei șei joase, clienții au deja posibilitatea de a coborî poziția șeii cu încă 20 mm, beneficiind astfel de o înălțime minimă a șeii de 830 mm pentru familia GT și de 855 mm pentru familia Rally.

Noua funcționalitate de reducere activă a pretensionării permite reducerea suplimentară a înălțimii șeii. În funcție de greutatea combinată a pilotului, pasagerului și bagajelor, aceasta poate reduce înălțimea șeii cu până la 20 mm atunci când motocicleta se oprește, oferind pilotului mai multă comoditate și încredere. Noii clienți vor putea accesa această nouă funcționalitate de preîncărcare minimă prin simpla apăsare a butonului „Home” de pe blocul cubic de comenzi timp de o secundă.
Steve Sargent, Chief Product Officer, a declarat: „Noua gamă Tiger 1200 este deja un succes global, atrăgând noi fani și crescând cota de piață a Triumph pe această piață extrem de competitivă. Această nouă funcționalitate poate fi activată din mers, ceea ce o face și mai accesibilă, coborând centrul de greutate la viteze reduse și oferind motocicliștilor mai multă încredere la viteze scăzute și un contact mai bun cu solul în momentul în care se opresc.”
Noua actualizare va fi disponibilă pentru clienții existenți ai modelului Tiger 1200 prin intermediul distribuitorului lor, la următoarea revizie.

Modelul complet nou Tiger 1200 a fost conceput pentru a fi cea mai capabilă, agilă și manevrabilă motocicletă de aventură de mare capacitate din lume. Gama sa include familia GT, creată pentru o călătorie perfectă de aventură orientată spre șosea, și familia Rally, perfectă pentru o aventură pe toate tipurile de teren. Tiger 1200 GT Explorer, cu rezervorul său de 30 de litri, a fost chiar motocicleta aleasă de campionul mondial de enduro Ivan Cervantes, atunci când a doborât recordul pentru parcurgerea celei mai mari distanțe în 24 de ore pe o motocicletă.
Scurt Istoric despre TRIUMPH
- Înființată în 1902, Triumph Motorcycles a sărbătorit 120 de ani de producție de motociclete în 2022. De peste trei decenii, Triumph Motorcycles are sediul în Hinckley, Leicestershire, și a produs motociclete emblematice care îmbină perfect designul autentic, caracterul, carisma și performanța.
- Cu peste 83.389 de motociclete livrate în anul calendaristic 2022 și pe cale să atingă pragul de 800 de distribuitori în întreaga lume în 2023, Triumph este cel mai mare producător britanic de motociclete.
- Această concentrare, inovație și pasiune inginerească a creat astăzi o gamă largă de motociclete potrivite pentru toți motocicliștii, inclusiv senzaționalele Speed Triple 1200 RR, Tiger Sport 660 și Trident 660, modele transcontinentale complet noi Tiger 1200 și epicul Tiger 900, liderii mondiali Rocket 3 R și GT, noul Street Triple 765 RS de înaltă performanță, emblematicul Scrambler 1200, precum și legendara familie Triumph Bonneville, inclusiv Bonneville Bobber, Thruxton RS, Speed Twin 900 Twin, Scrambler 900, precum și emblematicele Bonneville T120 și T100 și fascinantele clasice moderne Chrome Collection.
- Triumph are în prezent aproximativ 3.000 de angajați în întreaga lume și are filiale în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, America de Nord, Franța, Germania, Spania, Italia, Japonia, Suedia (Scandinavia), Benelux, Brazilia, India, China și Thailanda, precum și o rețea de distribuitori independenți. Triumph are unități de producție în Hinckley, Leicestershire, și în Thailanda, precum și unități CKD în Brazilia și India.
- Triumph Bonneville, denumită astfel pentru a celebra recordul de viteză pe uscat înregistrat de Triumph în 1956 pe Bonneville Salt Flats din Utah, SUA, a fost primul superbike britanic și a câștigat curse imediat după ce a fost scoasă din cutie, fiind aleasă de motocicliști celebri din trecut pentru manevrabilitatea, stilul și caracterul său legendar. Actualizată recent cu și mai multă performanță, capabilitate și stil, tocmai această manevrabilitate, caracter și aspect emblematic, combinate cu tehnologia modernă orientată spre pilot, fac din noua familie Bonneville ALEGEREA clasic-modernă autentică de astăzi.
- Triumph are o istorie glorioasă în materie de curse, participând și câștigând curse în aproape toate clasele și domeniile realizărilor motociclistice sportive. De la câștigarea celui de-al doilea TT Isle of Man din istorie în 1908, până la dominația pe șosea și pe circuit din anii 1960 în Europa și America și până la rezultatele din cursele contemporane, cu motoarele Triumph în trei cilindri din 2014 și 2015 obținând titlurile Supersports și competițiile mondiale SuperSport, victorii la Isle of Man Supersports TT în 2014 și 2019 grație lui Gary Johnson și Peter Hickman, plus o viteză medie de peste 130 mph în 2023 obținută de Peter Hickman pe Triumph STR765 și o victorie palpitantă realizată în ultimul tur de pistă la legendara Daytona 200 de Brandon Paasch pe Street Triple 765 în 2022.
- Legenda Triumph în lumea curselor continuă, de data aceasta ca furnizor exclusiv de motoare pentru Campionatul Mondial FIM Moto2 de la începutul sezonului 2019. Triumph Motorcycles pune la dispoziția tuturor echipelor motorizări triple de 765 cmc reglate pentru competiție, fiecare dintre ele fiind bazată pe propulsorul liderului de clasă, Street Triple RS. Redefinind clasa, Triumph a doborât record după record în anul inaugural, inclusiv prima viteză maximă de +300 km/h obținută vreodată în Moto2. Reflectând aceste mari succese, feedback-ul și parteneriatele minunate pe care Triumph le-a avut cu piloții și echipele lor, precum și răspunsul incredibil al fanilor Triumph din întreaga lume, Triumph și Dorna au decis să prelungească relația în 2021 și din nou în 2023, semnând un nou contract pentru încă cinci ani de curse: 2025 – 2029. Triumph Triumph Triple 765 a realizat până în prezent 73 de recorduri absolute de cursă și de tur, a permis ca 21 de piloți diferiți să câștige o cursă Moto2, cu 8 câștigători diferiți numai în 2022. Viteza maximă de 300 km/h a fost atinsă cel puțin o dată în fiecare sezon, iar ștacheta a fost mutată și mai sus în timpul antrenamentelor de la Marele Premiu al Italiei din 2023, când atât Celestino Vietti, cât și Darryn Binder au înregistrat cea mai mare viteză maximă înregistrată vreodată în Moto2, de 301,6 km/h. Triplurile Triumph de 765 cmc au parcurs în regim de competiție peste un milion de kilometri, dovedind performanțele și fiabilitatea excepționale ale motorului.
- În 2021, Triumph și-a anunțat viitoarea intrare în lumea Motocross și Enduro, precum și un nou efort de uzină în domeniul competițiilor, cu un angajament de a participa la campionate de top în ambele serii Motocross și Enduro.
- În 2022, Triumph și-a dezvăluit parteneriatul cu Thierry Chizat-Suzzoni, unul dintre cei mai experimentați și de succes proprietari de echipe din acest sport, care va alinia două dintre motocicletele Triumph complet noi de 250cc în 4 timpi MX în clasa MX2 din 2024 și va adăuga o intrare în clasa MXGP de 450cc în 2025, și împreună cu directorul echipei Bobby Hewitt și managerul echipei Stephen ‘Scuba’ Westfall, care vor alinia noile sale motociclete Triumph 250cc 4 timpi MX în Campionatul Mondial de SuperMotocross din 2024, care este format din Campionatul Mondial Monster Energy Supercross și Campionatul Pro Motocross, cu trei etape de SuperMotocross la sfârșitul sezonului. Pentru sezonul 2025, Triumph va alinia în plus noua sa motocicletă de 450cc în Campionatul Mondial de SuperMotocross.
- În 2023, Triumph a revendicat oficial titlul GUINNESS WORLD RECORDS pentru „Cea mai mare distanță parcursă pe o motocicletă în 24 de ore (individual)”. Călare pe un Tiger 1200 GT Explorer cu specificații de fabrică pe inelul de mare viteză al pistei Centrului Tehnic Nardò din Italia, Iván Cervantes, de 5 ori campion mondial de enduro și ambasador global Triumph, a parcurs peste 4012 km într-o perioadă de 24 de ore, depășind recordul anterior de 3406 km cu o diferență uriașă de peste 600 km.
