La prima vedere, suma de peste 5,5 milioane de dolari câștigați de jucătorii de esports din România de-a lungul anilor este una importantă. Dar comparativ cu state precum China (295 milioane de dolari), Statele Unite ale Americii (269 milioane de dolari) sau Ucraina (35 milioane dolari), suma nu mai reprezintă o performanță. Despre cum România poate crește nu doar în sumele câștigate în competiții de esports, dar și în ceea ce privește întreg ecosistemul, discutăm la Esport Summit 2024, pe 6 iunie, la Pullman World Trade Center Bucharest, de la ora 10:00.
Evenimentul va aduce la un loc peste 20 de speakeri, de la organizatori de evenimente de esports, autorități guvernamentale, reprezentanți ai mediului academic, manageri de cluburi, până la reprezentanți ai brandurilor endemice și non-endemice care investesc în domeniu.
Săptămâna 3 – 9 iunie 2024 aduce pentru gamerii din România cele mai multe evenimente dedicate lor din acest an, fie că vorbim despre competiții sau conferințe dedicate sporturilor electronice sau creatorilor de jocuri video: pe lângă Esports Summit, au loc Dev.Play, conferința dezvoltatorilor de jocuri video din România și Europa de Est, Gaming Maraton, cel mai mare festival online în care gamerii se întâlnesc cu streamerii lor preferați și Esports Kings, cel mai mare circuit de esports organizat în România.
La Esports Summit, temele celor 4 panel-uri vor fi:
- Panel 1: Situatia esport-ului din România în 2024. Ne-a propulsat Campionatul Mondial găzduit de România în lumea bună a esports-ului?
Industria dezvoltatoare de jocuri plasează țara noastră în primele 5 din Europa. Putem spune că România este Hollywood-ul est european al producției de video games. Însă în ceea ce privește ecosistemul din jurul esports nu suntem într-o poziție favorabilă. Ce ar trebui să facă România ca și jucătorii săi să străluceasca pe scena internațională?
- Panel 2: Esports-ul are nevoie de branduri. Dar de ce au brandurile nevoie de esports?
Este clar că o competiție nu poate avea continuitate dacă nu are parteneri din zona comercială. Că echipele au nevoie de sponsori pentru a avea condiții pentru pregătire. Sau bani pentru a participa la turnee. Însă o simplă afișare a logo-ului pe tricou nu ajută brandurile. Sau da? De ce și pentru ce investesc brandurile bani în esports și gaming?
- Panel 3: Primul joc video românesc este din anii 70. Poate România scrie istorie în gaming?
Copiii învață istorie, arte, matematică cu ajutorul jocurilor. Chiar și în școli și licee. Primele universități au programe de licență și master în gaming. Iar Bucureștiul un viitor muzeu al jocurilor video. Toate acestea sunt însă inițiative punctuale. Ce poate face Statul pentru a fi parte al acestor schimbări și nu doar un simplu martor pasiv?
- Panel 4: “Un român a câștigat Major-ul!”. Drumul de la un titlu de senzație la o nomalitate de zi cu zi.
România performează în esports-ul mondial. Datorită unor individualități. Organizatorii și producătorii români de evenimente de gaming ar putea oricând performa în țările cu tradiție în competiții de esports. De ce suntem atât de nemulțumiți, în acest caz, de starea esports-ului românesc?
În panelurile conferinței vor participa:
- George Dumitrache (Microsoft România)
- Octav “ang” Crețu (Nexus Gaming)
- Mihai Cotos (Digital Crusade)
- Katerina Todorovski (BCR)
- Mara Mareș (deputată în Parlamentul României)
- Roxana Baias (NEPI Rockcastle)
- Diana Buzoianu (deputată în Parlamentul României)
- Andreea Medvedovici-Per (Director executiv al Asociației Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România)
- Victor Stroe (Associate Director și Head of Strategy la Leo Burnett)
- Mihai Neda (fondator Infinite Gaming)
- Simona Panait (Marketing & Online Director Samsung România și Bulgaria)
- Mădălina Popa (Microsoft România)
- Alin Moldoveanu (Prodecan la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnica București)
- Liviu Marica (Director de marketing Asus România)
- Tudor Dăescu (Esports Summit)
- Adrian Ștefănoiu (cofondator Video Games Museum)
- Jaxi (creator de conținut)
- Cătălin Butnariu (Președinte al Asociației Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România)
- Vlad Nagîț (101HP.ro)
- Alexandru Ion (Nexus Gaming)
- Marius Radu (GG Industry).
Detalii despre programul conferinței se găsesc pe www.esports-summit.ro.