Am avut plăcerea să mă distrez cu Closed Beta de la Call of Duty: Vanguard atât pe PS5, cât și pe PC și nu vă las fără poze, filmulețe și impresii înainte de lansare.
După cum știm, nu toate jocurile din seria Call of Duty sunt produse de aceleași companii, chiar dacă acestea sunt publicate de Activision. Vanguard este produs de cei de la Sledgehammer Games, aceștia fiind responsabili pentru titluri din trecut cum ar fi: CoD: Modern Warfare 3, CoD: Advanced Warfare și CoD: World War 2, fiind asistenți și la ultimele 3 titluri din serie, Modern Warfare, Black Ops Cold War și Warzone.
Engine-ul lui Vanguard pare a fi foarte similar, dacă nu identic, cu cel folosit în Modern Warfare. Acesta funcționează foarte bine, jocul fiind smooth și crisp încă din prima zi, atât pe PC cât și pe Playstation 5. Am avut 0 probleme cu conectarea, cu lobby-uri sau cu încărcarea hărților, texturi inexistente șamd, lucruri de care mă lovesc și acum în Cold War.
Meniul de customizare a armelor este aproape identic cu cel din MW. Avem parte de până la 10 atașamente pe fiecare armă, 2 fiind pasive, sub forma Kit și Proficiency, un fel de Perks ale armei, ca să nu fie amestecate cu Perk-urile Loadout-ului.
Hărțile prezente în Beta au fost 4 la număr, singura care mi-a plăcut într-adevăr este cea care se petrece iarna, Red Star și poate puțin Hotel Royal.
Gavutu și Eagle’s Nest sunt limitate după părerea mea. Gavutu are 3 lane-uri de atac, una din laterale e pe o plajă, singura viabilă din punctul meu de vedere, deoarece în mid este open și stau sniperi întotdeauna, iar pe cealaltă parte este un vas pe care se campează sau ploua cu grenade. Iar Eagle’s Nest este foarte similară cu Gavutu în ideea că are 3 lane-uri de atac, una fiind întotdeauna plină de sniperi, una de grenade și mid care este indoor și trebuie să fii atent la camperi non stop. Red Star are avantajul că este imensă. Da, are zonă de sniping, dar fiind atât de mare nu te forțează să treci fix prin câmpul vizual al acestora. Anumitor clădiri le glitch-uiau pereții dar se iartă în Beta.
Ultima hartă este Hotel Royal, care, chiar dacă în principiu are structura similată cu 3 lane-uri de atac, are avantajul că ai și a 4-a, pe deasupra, pentru varietate. Hotel Royal mi s-a părut cea mai indicată pentru stilul Run and Gun tipic CoD, care nu mă frustra de camperi sau sniping, deoarece puteai oricând să ataci pe altă parte.
Un mod nou de joc introdus în CoD: Vanguard este Patrol. Acesta este similar cu Hardpoint în sensul că trebuie să păzești un singur punct pentru a câștiga, dar în loc să se schimbe punctul la fiecare minut, acesta este în permanentă mișcare. Jucat de câteva ori, înțeleg de ce a fost implementat. Pe Hardpoint pur și simplu ploua cu grenade în Cold War, acolo fiind crucial un Trophy System, care în Vanguard nu există.
Armele introduse sunt destul de variate, cu SMG-urile luând premiul armelor cele mai puternice, ca de obicei la orice CoD la lansare. Acestea sunt mult prea bune și pentru faptul că majoritatea luptelor se petrec în CQ (Close Quarters), iar Time To Kill-ul este foarte foarte mic. Este suficient să te uiți urât la un inamic și acela se împiedică și moare. Singura armă non-SMG cu care m-am înțeles foarte bine este BAR-ul, al doilea Assault Rifle. Progresul în Beta a fost limitat la nivelul 30 al oricărei arme, deci nu am avut acces la toate atașamentele ca să îmi fac o idee completă asupra armelor.
Una din problemele care vor apărea cu acest joc va fi cea a grenadelor. Datorită faptului că este plasat în al doilea război mondial, când nu aveam încă Trophy Systems la dispoziție ca Field Upgrade vom vedea cel mai probabil cum am văzut și în beta, efectiv ploi de grenade și molotoave în anumite zone în fiecare hartă. De exemplu pe Red Star (Harta cu zăpadă) pe modul Domination, punctul C și toată partea lui din stânga, incluzând un coridor care dă în spatele clădirii unde este B, a fost constant bombardat de grenade, era aproape imposibil să treci safely. Este foarte ușor să puneți câteva cutii de muniție pe punct și să arunci grenade ca bezmeticul din cover.
Cele 5 Field Upgrades de care dispuneam în Beta și implicit, în joc ulterior, sunt:
- Supply Box: – Cel mai util Field Upgrade deoarece toată lumea spama în Multiplayer grenade de parcă bombardau Berlinul.
- Armor Plates:
- Goliath: – Cel mai inutil de departe
- Field Mic:
- Dead Silence:
Inamicii sunt destul de greu de diferențiat de colegi când ești up close and personal, deoarece skinurile, cel puțin cele care existau în varianta Beta a lui Vanguard, sunt extrem de similare, așa că ți se întâmplă destul de des să tragi în prieteni sau să nu reacționezi când treci pe langa un inamic.
Dar posibil cel mai enervant lucru de care m-am lovit în Beta este Announcerul. Din 2 în 2 secunde trebuia să îți țipe în ureche care punct este atins pe Domination sau care punct este cucerit sau orice. Nu auzi un pas de gura lui, O sa am coșmaruri cu „They are taking Baker”.
Mișcarea personajului este puțin ciudată, parcă lipsește ceva. Dacă dai slide rămâne în crouch, efectiv oprind avântul pe care îl aveai. Este mai rapid să menții alergarea decât să dai slide. Sper că vor rezolva această problemă că strică flow-ul acțiunii.
O schimbare binevenită este faptul că anumite Kill Streaks nu expiră odată cu moartea personajului. De exemplu Death Machine, în Cold War, dacă apucai să tragi cu ea un glonț și mureai, nu mai beneficiai de ea. Aici poți trage cu Death Machine și după ce mori de 10 ori, singura condiție de expirare fiind să îi termini muniția.
Per total, experiența mea cu Vanguard a fost una decentă. Nu pot să zic că m-a făcut să vreau să cumpăr jocul instant, deoarece are câteva probleme pe care sper să le adreseze, pentru că sunt rezolvabile. Momentan în stadiul în care este are potențialul unui CoD reușit. Campania am cam ignorat-o la ultimile titluri lansate așa că nu am ce comenta acolo, dar din punct de vedere al multiplayerului este ok. Rulează fără probleme pe PC sau PS5, crossplay-ul merge foarte bine, atmosfera este aceea a unui titlu CoD, iar cu mici modificări și hărți mai bune, cred că poate deveni chiar bun.
O mostră de gameplay rușinos pentru că sunt un mega Noob pe PS5, am avut si runde mai bune, dar ulterior, după ce m-am învățat cu controllerul, fără a avea inspirația să le și înregistrez