Un comunicat foarte interesant la primă vedere. Te umple de mândrie, uite că facem și noi ceva bine, ceea ce în mod sigur este bine, dar omite câteva lucruri, unele destul de greu de cuantificat, despre care voi vorbi după.
În cel mai recent studiu publicat de către compania britanică din domeniul performanței Internetului broadband BroadBandSavvy, Bucureștiul a fost desemnat al treilea cel mai bun oraș în care să trăiești dacă ești gamer. Pe primele locuri s-au clasat Austin și Seul, iar Capitala României devansează mari orașe precum Paris, Los Angeles, Hong Kong sau Montreal.
Principalele puncte pentru care București a obținut locul 3 sunt banda largă de Internet de mare viteză la prețuri foarte mici, acoperire 5G completă în tot orașul, costul scăzut al chiriei și proeminența celui mai mare eveniment de gaming local, Bucharest Gaming Week, ajuns în 2020 la cea de-a patra ediție.
Mai mult, București are 1148 de job-uri in industria dezvoltatoare de jocuri video la 100.000 de persoane, mai mult decat Seul și New York.
Studiul a analizat 74 de oraşe diferite, cu o populaţie de cel puţin 500.000 de locuitori, fiind luate în calcul criterii precum disponibilitatea şi costurile de Internet de mare viteză, numărul evenimentelor de gaming și a competițiilor esports din ultimii 5 ani, locurile de muncă în industria dezvoltatoare de jocuri, acoperirea 5G, costurile hardware pentru jocuri şi costurile locuinţelor.
Mai multe detalii se gasesc pe: https://broadbandsavvy.com/best-cities-for-gamers/
Acum că am explorat puțin site-ul de mai sus și am descărcat excelul plin de date pot să imi dau și eu cu părerea. Ceea ce urmează este o părere proprie, formată în urma interacțiunilor pe care le-am avut ultimii ani participând la toate evenimentele mari din țară dar și în urma interacțiunilor cu comunitatea de gaming și cu organizatorii acestor evenimente, multi care îmi sunt prieteni.
Titlul articolului este corect, cât de cât, în sensul că este bine să fii gamer, în general vorbind, ca un individ care consumă conținut de tip gaming, fie el că se joacă pe PC/Console, fie că urmărește diferiți streameri prin Twitch sau YouTube, deoarece ai condiții de bază foarte bune, cum ar fi chiria mică, costul internetului mic, viteza internetului mare etc.
Evenimentele de la noi au fost ca număr suficiente cât să ne comparăm cu alții mult mai mari ceea ce nu face decât să mă bucure. Cei care se ocupa de aceste evenimente merită foarte multă laudă, deoarece munca din spate este imensă.
Chiria este mică dacă o compari cu Paris, Seoul, Boston sau Los Angeles, dar și salariul mediu pe economie este mic. Costurile hardware la fel, sunt aproape universale, dar raportate la acelasi salariu mediu pe economie sunt enorme.
Joburile din industria de gaming există într-adevăr, dar în mare parte sunt pe fermele de testare, un lucru de luat în considerare.
Educația atât a populației cât și a brandurilor în general este destul de slabă. Noi încă ne luptăm să convingem lumea că Gamingul există și că este o industrie imensă și cu potențial. Multe branduri încă sunt în eroarea că gaming = copii care stau pe televizor/pc și drept urmare potențialul de dezvoltare/vindere a produsului lor este infim. Branduri care aleg să investească în acest domeniu sunt puține și reticente, deobicei alocând un buget superficial într-un mod și mai superficial, care nu are cum să aducă decât rezultate superficiale.
Educația persoanelor publice din gaming/IT, cum ar fi Streameri sau Jucători Profesioniști. Aici includ comportament deplorabil în online, lucru care, în timp se va reflecta și asupra brandurilor care se asociază cu aceștia. La noi, din păcate, în continuare, „meltenismul” (exemple găsiți destule la prima căutare pe google) generează foarte multe vizionări, nu și vânzări, o superficialitate peste care încă nu am trecut. Multe vizionări nu înseamnă că ai făcut o treabă bună sau că ROI (Return on Investment) va fi bun, dar asta este o discuție mult mai largă.
Și nu în ultimul rând educația gamerului român care în proporție de 55% în continuare descarcă jocurile de pe torrenți (Conform ultimului studiu de piață efectuat de RGDA), iar din acești 55% aproape o treime o fac doar pentru că este o alternativă gratuită. Și idioțenia că Giveaway-urile ajută la ceva. Personal cred că mai mult rău fac. Da, este bun unul din când în când, un concurs poate fi propice pentru creșterea unui brand dacă acesta este făcut cu cap, dar ceea ce se petrece la noi este… mă opresc aici. (Mă bucur că la ultimele 2 BGW-uri fizice s-a interzis aruncarea cu tricouri/sepci/premii/whatever în mulțime)
Este bine că avem expunere, e bine că lumea află că în București există condiții propice pentru dezvoltarea industriei de gaming, dar mai avem de lucru.